Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Γιατί οι Λέσχες ανάγνωσης;

Γιατί οι Λέσχες ανάγνωσης;

 
Πηγαίνεις σε λέσχη ανάγνωσης; Μα για ποιο λόγο;

Είναι η συνηθισμένη ερώτηση φίλων μου και γνωστών, όταν τους αναφέρω ότι μια φορά το μήνα πηγαίνω στη Λέσχη Ανάγνωσης που φτιάξαμε στη Δημοτική βιβλιοθήκη της Θέρμης.

Μα διαβάζω μόνη μου όποιο βιβλίο θέλω, όταν θέλω• δεν μου αρέσει το υποχρεωτικό διάβασμα, να μου επιβάλλουν άλλοι ποιο βιβλίο θα διαβάσω• είναι τα σχόλια που συνήθως ακολουθούν.


Για ποιους λόγους λοιπόν συμμετέχω(ουμε) σε μια λέσχη ανάγνωσης.

1. Γιατί διαβάζω διαφορετικά ένα βιβλίο με την προοπτική ότι θα το συζητήσουμε στην ομάδα.

Από πάντα διάβαζα γρήγορα. Στην κυριολεξία ρουφάω τα βιβλία. Για τις ανάγκες της λέσχης ξαναδιαβάζω το βιβλίο δυο και τρεις φορές με μεγάλη προσοχή, σταματώ πολλές φορές για να σκεφθώ, να σημειώσω, να γράψω τις παρατηρήσεις μου. Η επαφή μου λοιπόν με το βιβλίο είναι πιο βαθειά, χαράσσεται καλύτερα μέσα μου.


2. Με ενδιαφέρει να ακούω τη γνώμη των άλλων μελών, την απόψή τους για το βιβλίο.

Να διακρίνω αυτά στα οποία συμφωνούμε κι αυτά που διαφωνούμε. Η άλλη ματιά, κάτι που ούτε το σκέφθηκα, δεν πέρασε καν από το μυαλό μου, η διαφορετική ερμηνεία με κινητοποιούν.


3. Μου δίνει χαρά, ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση η συμμετοχή στην ομάδα.

Να συμμετέχεις σε μια συζήτηση ισότιμα, να υποστηρίζεις την άποψή σου, να είσαι σε ετοιμότητα να δεχθείς και να αντιτείνεις επιχειρήματα, σε κλίμα αποδοχής και κατανόησης, φιλικό και πολιτισμένο, δρα στον καθένα μας τουλάχιστον ψυχοθεραπευτικά.


4. Γνωριμία με νέα πρόσωπα, καινούριες σχέσεις, συντροφικότητα.

Το πολύ ενδιαφέρον για μένα μέσα από τις συζητήσεις της λέσχης ανάγνωσης είναι να παρακολουθώ το ξετύλιγμα της προσωπικότητας του άλλου. Με την άποψη που διατυπώνει, τον τρόπο που υποστηρίζει αυτά που λέει, γνωριζόμαστε, δενόμαστε και γιατί όχι κάνουμε καινούριους φίλους.


5. Η λέσχη μας προσφέρει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε από κοντά και να επικοινωνήσουμε με τους σύγχρονους Έλληνες συγγραφείς.


6. Δεν θα διάβαζα από μόνη μου σ’ αυτήν την ηλικία τον Δον Κιχώτη, δεν θα προσέγγιζα την Ούρσουλα Λε Γκεν.


Παλλάση Ιωσηφιδου

Δεν υπάρχουν σχόλια: