Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023

Έκθεση Ζωγραφικής"Των ιδεών τα είδωλα " - Χρηστακίδης Γιάννης

 ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΗΣ -ΔΕΠΠΑΘ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ-ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΡΜΗΣ 

Έκθεση Ζωγραφικής

"Των ιδεών τα είδωλα "

 Χρηστακίδης Γιάννης 







Εγκαίνια Έκθεσης
Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023
Διάρκεια Έκθεσης 
13-25 Φεβρουαρίου 2023   



 Γιάννης Χρηστακίδης 

Λίγα λόγια για μένα!!!

Γεννήθηκα στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης την Δεκαετία του 1960. Ασχολήθηκα με μολύβια και χρώματα πριν μάθω την γραμματική της γλώσσας μου. Από τις αρχές του Εξατάξιου Γυμνασίου έτρεχα στις τότε βιβλιοθήκες για να βρω ότι σχετικό, με Ζωγραφική και Σχέδιο. Επηρεάστηκε κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου και στην εφηβεία, η έκφραση της αισθητικής μου, από ανθρώπους του κοντινού περιβάλλοντος και του επιλεγμένου. Κατά τα φοιτητικά μου χρόνια στο εξωτερικό υπήρξα Πλανόδιος Ζωγράφος - Πωλητής, στις πλατείες και στους Δρόμους, η σύντροφος ενασχόληση με συντηρεί , την θρέφω. Πτυχιούχος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Βενετίας. Επιστρέφω στην Πόλη μου και διδάσκω σε τμήματα της Λαϊκής Επιμόρφωσης- στον Ιδιωτικό τομέα: Ελεύθερο σχέδιο -Ζωγραφική -Γραμμικό. Ικανοποίηση μου η μύηση και εξέλιξη συγκεκριμένων μαθητών μου στην τέχνη. Παίρνω μέρος σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις . Συνεχίζω να Ζωγραφίζω ελεύθερα εκτός Συλλόγων και Επιμελητηρίων ,για τoν οπτικό αισθητικό διάλογο. Με ευκαιρία την παρουσία των εκθεμάτων μου στο πολιτιστικό του Δήμου Θέρμης, τον οποίο Και θερμά  ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνει, προτιμώ να επισημάνω κάποια Βασικά και Ουσιαστικά μόνο λόγια για την Αισθητική της έκφρασής μου.

  Όλοι μας ,άλλοι λίγο άλλοι πολλοί εκφράζονται διαμέσου των Τεχνών. Με τεχνικές λιγότερο η περισσότερο καλές έως Άριστες. Η προσπάθεια για μένα σ ’αυτήν την διαδρομή στοχεύει στην Ουσιαστική αιτία και έννοια πριν και μετά από αυτές τις τεχνικές.

Ποιος  ο λόγος της καλλιτεχνικής μου Δημιουργίας και που αποσκοπεί!!!

Αναλογιζόμενος διαχρονικές ερμηνείες πάνω σαυτό το θέμα και θεωρήσεις των έργων Τέχνης , όπως συνοπτικά σας αναφέρω :

 

 -O Αριστοτέλης υποστηρίζει ότι τα έργα τέχνης συνιστούν αποτέλεσμα μίμησης, επειδή ο άνθρωπος κατασκευάζει με πρότυπο την Φύση.

Αποκαλύπτει όμως τον Πυρήνα του μιμούμενου, του αντικειμένου τής μίμησης

 

-Ο Πλάτων ερμήνευσε ότι ο καλλιτέχνης - λειτουργεί ως μιμητής και αντιγράφει τα αισθητά πράγματα, δηλαδή τα είδωλα των ιδεών. Άρα βρίσκεται ‘τρίτος από της αληθείας’ και δημιουργεί παραπλανητικές αποτυπώσεις του κόσμου.΄ Αποτυπώσεις που με το περιεχόμενό τους εξάπτουν τα πάθη (συναισθήματα) και αμβλύνουν τη λογική και την κρίση των πολιτών - αποδεκτών τους.

- Ο Giulio Argan Ένας από τους σύγχρονους θεωρητικούς της τέχνης   Υποστηρίζει ότι δεν είναι το Υλικό που το καθορίζει (Μάρμαρο -Καμβάς -χαρτί.)  το έργο τέχνης αλλά η έννοια που δίνουμε εμείς σαυτώ. 

-O DANTO άλλος Αναλυτής , υποστηρίζει ότι το έργο Τέχνης κινείται σε δύο άξονες :

Στο που αναφέρεται, και το νόημα που παραπέμπει.

 Επισημαίνοντας τα κύρια σημεία που αναδύονται απότις ερμηνείες αυτών αλλά και άλλων που δεν αναφέρθηκαν:
Πυρήνας-Περιεχόμενο-Έννοια-Νόημα. Στοχεύω τα έργα μου να  έχουν επικοινωνιακά ένα ευκρινές εννοιολογικό  στοιχείο συζήτησης που να επηρεάσει θετικά.

 














Δεν υπάρχουν σχόλια: